Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Nowa kampania fundacji ITAKA pt. "Nie uciekaj" skierowana jest do trudnej młodzieży, która nie potrafi poradzić sobie ze swoimi problemami i rozważa ucieczkę z domu.
Według policyjnych statystyk, każdego roku około 5000 nastolatków ucieka z domu. Celem kampanii jest ograniczenie liczby ucieczek z domu, które są główną przyczyną zaginięć wśród nieletnich.
W spocie reklamowym w roli matki poszukującej swojego syna wystąpiła Lidia Popiel. Film promuje całodobowy, bezpłatny numer 116 000, pod którym można zgłosić zaginięcie osoby nieletniej. Z linii korzystać mogą zarówno rodzice, jak i nastolatki, które uciekły z domu lub to planują.
Kampanię "Nie uciekaj" zaingurowano 21 maja piknikiem rodzinnym z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego w parku im. gen. Sowińskiego na Woli w Warszawie. Dalsze działania edukacyjne i promocyjne potrwają przez całe wakacje do połowy września.
Spot reklamowy emitowany będzie latem w stacjach TVP 1, TVP 2, TVP Kultura oraz TVN. Ponadto plakaty z numerem telefonu 116 000 pojawią się w środkach komunikacji miejskiej o numerze 116 w Warszawie, Gdańsku, Sosnowcu, Opolu, Lublinie oraz Rzeszowie.
Dodatkowo w Warszawie na dwa tygodnie w lipcu zawisną bilbordy promujące numer.
ITAKA przygotowała też nową odsłonę serwisu www.nieuciekaj.pl, zawierającego dwie oddzielne strefy: dla rodziców i opiekunów oraz nastolatków. Użytkownicy mogą tam korzystać z forum eksperckiego "Ucieczki nastolatków", na którym psycholodzy Itaki będą odpowiadać na pytania rodziców, a dzieci i nastolatki mogą uzyskać pomoc psychologa za pośrednictwem komunikatora.
Program "Nie uciekaj!" będzie także obecny podczas tegorocznego przystanku Woodstock, a do połowy września potrwa kierowany do nastolatków konkurs fotograficzny "Moja przestrzeń".