Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Ruszyła właśnie druga edycja akcji społecznej pod hasłem "Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie", realizowana wspólnie przez firmę Diageo, producenta alkoholi Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys oraz sieć hipermarketów Real.
Jej cel jest nieco inny od typowych antyalkoholowych kampanii, które namawiają do abstynencji. Tym razem nie chodzi o rygorystyczne zakazywanie spożywania alkoholu, a o przekonanie społeczeństwa, że należy używać go w sposób odpowiedzialny, "z głową".
Nadawcy akcji przekonują, że znajomość biochemicznego mechanizmu działania alkoholu na organizm i sposobów jego eliminacji pozwoli na kilkugodzninną, dobrą zabawę niepowodującą fatalnego samopoczucia następnego dnia. Wystarczy pilnować, by nie odwadniać organizmu i po każdym drinku pić wodę lub sok. W trakcie imprezy często powinno się także sięgać po wartościowe pożywienie, np. warzywa, owoce, mięso czy ryby.
Ostatnią, ale chyba najważniejszą zasadą pozwalającą zaliczyć "zakrapiane party" do udanych, jest nie wsiadanie za kierownicę po wypiciu alkoholu.
Działania rozpoczęły się w pierwszy weekend marca. Od tego czasu do końca bieżącego miesiąca wśród klientów sieci hipermarketów Real promowane są 4 zasady:
1. Po każdym drinku dobrze wypić szklankę wody. Alkohol odwadnia organizm, dlatego warto uzupełniać płyny – pijąc na przemian napoje alkoholowe i bezalkoholowe.
2. Pijąc alkohol warto jeść. Jedzenie przed lub podczas picia alkoholu spowalnia jego wchłanianie.
3. Osoby niepełnoletnie nie mogą pić alkoholu. Przed osiągnięciem pełnoletności zarówno organizm, jak i psychika człowieka intensywnie się rozwijają. Picie alkoholu szkodzi dojrzewającemu człowiekowi.
4. Osoby prowadzące samochód nie powinny pić alkoholu. Picie alkoholu zniekształca zdolność oceny i wydłuża czas reakcji, dlatego po alkoholu jest si w stanie bezpiecznie prowadzić samochodu.
W 54 hipermarkach sieci Real w Polsce powstały stoiska alkoholowe, w których można zapoznać się z powyższymi zasadami, dostępnymi też na ulotkach, plakatach, standach promocyjnych i zawieszkach na butelkach alkoholi Johnnie Walker, Smirnoff i Baileys. Ponadto hostessy zachęcają konsumentów do podpisywania deklaracji "Prowadzę. Nie piję". Osoby, które podpiszą ją w hipermarkecie Real, otrzymają drobny upominek – naklejkę na samochód z powyższym hasłem.
W ramach kampanii organizowane są również konkursy dla konsumentów w prasie lokalnej i wybranych portalach internetowych. Biorąc w nich udział można sprawdzić swoją wiedzę i wygrać jeden z 60 voucherów na taksówkę o wartości 50 złotych.
Dodatkowo na Facebooku wystartowała gra "Na podwójnym gazie". Każdy użytkownik portalu może wziąć w niej udział.