Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
„Zobacz, co możesz włączyć, kiedy ekran jest wyłączony” - to hasło kampanii społecznej przeprowadzonej ostatnio w Indonezji przez tamtejszy oddział UNICEFU.
Kampania poprzez trzy krótkie spoty telewizyjne i plakaty miała na celu szerzenie wiedzy na temat tego, jak w zdrowy i bezpieczny sposób korzystać ze środków masowego przekazu oraz zachęcić rodziny do szukania innych niż oglądanie telewizji możliwości wspólnego spędzania czasu.
Pierwszy spot przedstawia chłopca grającego na skrzypcach, drugi - rodzicówc bawiących się ze swoją córeczką, a trzeci - dzieci bawiące się w ogrodzie własnoręcznie wykonanymi zabawkami. Każdy z tych obrazów odbija się na ciemnym, wyłączonym ekranie telewizora.
Nadawcy akcji chcieli uwrażliwić rodziców na konieczność kontrolowania i kształtowania umiejętności użytkowania telewizji i innych mediów przez dzieci oraz rozmowy z nimi na ten temat. Media stanowią nie tylko pomoc w poznawaniu i rozumieniu świata, ale też niosą ze sobą liczne zagrożenia.
Problem nadmiernego spędzania czasu przed ekranem telewizora lub komputera przez dzieci został naświetlony przez badania instytutu YPMA. Wynika z nich, że indonezyjskie dzieci spędzają przed telewizorem średnio aż 30-45 godzin tygodniowo - to stanowczo zbyt długo. Dodatkowo około 25% programów telewizyjnych zawiera treści szkodliwe dla najmłodszych, tymczasem wielu z nich korzysta z internetu, telewizji i gier komputerowych bez żadnego nadzoru rodzicielskiego.
Odział UNICEFU w Indonezji każdego roku w lipcu organizuje też The Television Free Day - Dzień Wolny od Telewizji.