Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Polacy kupują coraz więcej nabiału - w roku 2010 łączna wartość sprzedaży mleka i jego przetworów wyniosła 24 miliardy złotych. To o 3 miliardy więcej niż w roku 2009.
Szacuje się, że tendencja ta będzie się pogłębiać w następnych latach.
Dobre wyniki polskich mleczarni są wynikiem korzystnej sytuacji na globalnym rynku. Tańszy surowiec pozwala im na skuteczne konkurowanie z producentami z zachodu. Eksportujemy też coraz więcej zarówno półproduktów, jak i gotowych wyrobów mleczarskich.
Sprzyjająca koniunktura to nie jedyny powód tak dobrych wyników. W dużej mierze są one wynikiem zamiłowania Polaków do "mlecznego menu".
Badanie przeprowadzone przez firmę Nielsen wykazało, że w ubiegłym roku Polacy kupili o 9% więcej żółtego sera, o 14% więcej jogurtów i o 10% więcej mleka UHT niż rok wcześniej.
Mimo rosnącej tendencji w sprzedaży przetworów mleczarskich, ich spożycie w naszym kraju nadal jest niższe niż np. we Francji czy w Niemczech.