Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Jeśli myślisz, że tylko gdy „jest alkohol, jest impreza”, przekaz tej reklamy społecznej jest także dla ciebie...
„Alkohol może zakończyć Twoją zabawę” - to hasło antyalkoholowej kampanii przeprowadzonej ostatnio w Urugwaju. Jej celem było przypomnienie, że zabawa połączona z nadmiernym spożyciem wysokoprocentowych trunków może skończyć się w bardzo nieprzyjemny dla balangowicza sposób. Finał takiej mocno zakrapianej imprezy nie będzie miał już wiele wspólnego z rozrywką...
Głównymi odbiorcami kampanii są osoby młode, stali bywalcy imprez, którzy są szczególnie narażeni na nadużywanie alkoholu. Podczas szalonej zabawy często nie mysli się o późniejszych jej konsekwencjach.
Dla znacznej części młodzieży, zarówno tej urugwajskiej, jak i polskiej "nie ma zabawy bez alkoholu". Przeprowadzone w Urugwaju badanie ujawniło, że 40% tamtejszej młodzieży poniżej 18 roku życia piło napoje wyskokowe w ciągu ostatnich dwóch tygodni od daty przeprowadzenia badania.
Także ten kraj boryka się z problemem nadmiernego i nieodpowiedzialnego picia napojów alkoholowych - do alkoholizmu przyznaje się ponad 230000 Urugwajczyków. Alkohol jest tam najczęstszą przyczyną śmierci osób pomiędzy 18 a 29 rokiem życia i odpowiada za 40% tragicznie zakończonych wypadków samochodowych.