Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
28 lipca br. ruszyła druga edycja kampanii społecznej Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii "Brałeś? Nie jedź!". Jej hasło brzmi: "Po narkotykach i alkoholu rozum wysiada".
Akcja stanowi kontynuację przeprowadzonej w roku ubiegłym kampanii mającej na celu podniesienie świadomości społeczeństwa, a szczególnie młodych ludzi na temat niebezpieczeństw wynikających z prowadzenia pojazdów przez kierowców będących pod wpływem alkoholu i narkotyków.
To pierwsza kampania społeczna na rzecz zapobiegania prowadzenia pojazdów przez kierowców będących pod wpływem legalnych bądź nielegalnych substancji. Niesie przekaz, że alkohol i narkotyki są tak samo niebezpieczne dla kierowcy.
Będący tematem kampanii problem bezpiecznych powrotów do domu jest szczególnie istotny dla młodych osób, częstych bywalców klubów i dyskotek. Zabawa w towarzystwie używek, połączona z brakiem wyobraźni ma dla nich często tragiczne zakończenie. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drogach ponoszą nie tylko sami kierowcy, ale również podróżujący z nim pasażerowie. Organizatorzy akcji chcą kształtować wśród młodzieży odpowiedzialną postawę, by wybierając się na imprezę planowali także bezpieczny powrót do domu - dla ich dobra oraz dla dobra wszystkich użytkowników dróg. Przypominają jednocześnie, że prowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu i środków odurzających stanowi w polskim prawie przestępstwo, za które grozi kara pozbawienia wolności do dwóch lat.
Tegoroczna edycja kampanii „Brałeś? Nie jedź! Po alkoholu i narkotykach rozum wysiada” utrzymana jest w pozytywnym tonie i podobnie jak jej pierwsza odsłona, obejmie między innymi spoty telewizyjne, radiowe oraz reklamę w prasie.
W ramach kampanii uruchomio także stronę internetową www.planujpowrot.pl, na której można znaleźć podstawowe informacje o wpływie narkotyków i alkoholu na kierowcę, a także konkurs związany z ideą kampanii.
Kampania potrwa do 30 listopada br.