Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

Polaka żywód powszedni. Z wódką od kołyski aż po grób.

dodano: Wtorek, 20 Lipiec 2010, 10:50:21

Na początku lipca br. w Bydgoszczy i Toruniu ruszyła druga odsłona kampanii plakatowej poruszającej temat stereotypów dotyczących skłonności Polaków do picia alkoholu.
 

 



 


Jej nadawcą, podobnie jak w zeszłym roku, jest toruńska Galeria Rusz - grupa artystyczna specjalizująca się w kreowaniu i prezentacji sztuki w przestrzeni miejskiej, tworzeniu plakatów bilbordowych, murali, realizowaniu akcji plakatowych oraz przeprowadzaniu interwencji i akcji społecznych w przestrzeni miejskiej.










Autorzy kampanii zauważają, że: "Nasz jednostkowy i zbiorowy żywot powszedni często bardziej przypomina ŻYWÓD, niż spełnione, wartościowe życie. W kulturze, obyczajach i zwyczajach naszego społeczeństwa alkohol jest nieustannie obecny – od narodzin aż do śmierci. Tradycja „topionych” w wódzie chrzcin, komunii, osiemnastek, wesel czy styp jest wszechobecna. Bez tych nawykowych zachowań nie wyobrażamy sobie naszego życia..."

 

 

 

 

 

 

 

Za pośrednictwem plakatów nadawcy zadają polskiemu społeczeństwu pytanie: "czy jest najlepszy model kształtowania naszej egzystencji na początku XXI wieku?". Kampania wyśmiewa stereotypy, mity oraz przenoszone z pokolenia na pokolenie obyczaje związane z alkoholem, które są ciągle obecne w naszym życiu codziennym i tworzą polską pijacką, zbiorową mentalność.
 









Akcja została przygotowana we współpracy z Grzegorzem Kasprzyckim - Pełnomocnikiem Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego do Spraw Rozwiązywania Problemów Uzależnień.

1357 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.