Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Na początku lipca br. w Bydgoszczy i Toruniu ruszyła druga odsłona kampanii plakatowej poruszającej temat stereotypów dotyczących skłonności Polaków do picia alkoholu.
Jej nadawcą, podobnie jak w zeszłym roku, jest toruńska Galeria Rusz - grupa artystyczna specjalizująca się w kreowaniu i prezentacji sztuki w przestrzeni miejskiej, tworzeniu plakatów bilbordowych, murali, realizowaniu akcji plakatowych oraz przeprowadzaniu interwencji i akcji społecznych w przestrzeni miejskiej.
Autorzy kampanii zauważają, że: "Nasz jednostkowy i zbiorowy żywot powszedni często bardziej przypomina ŻYWÓD, niż spełnione, wartościowe życie. W kulturze, obyczajach i zwyczajach naszego społeczeństwa alkohol jest nieustannie obecny – od narodzin aż do śmierci. Tradycja „topionych” w wódzie chrzcin, komunii, osiemnastek, wesel czy styp jest wszechobecna. Bez tych nawykowych zachowań nie wyobrażamy sobie naszego życia..."
Za pośrednictwem plakatów nadawcy zadają polskiemu społeczeństwu pytanie: "czy jest najlepszy model kształtowania naszej egzystencji na początku XXI wieku?". Kampania wyśmiewa stereotypy, mity oraz przenoszone z pokolenia na pokolenie obyczaje związane z alkoholem, które są ciągle obecne w naszym życiu codziennym i tworzą polską pijacką, zbiorową mentalność.
Akcja została przygotowana we współpracy z Grzegorzem Kasprzyckim - Pełnomocnikiem Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego do Spraw Rozwiązywania Problemów Uzależnień.