Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Każdego roku w Stanach Zjednoczonych 400 tysięcy nastolatków zaczyna palić papierosy. Jednocześnie, by przyzwyczaić ich do swoich wyrobów, największe marki tytoniowe wydają przeszło 13 miliardów dolarów na reklamę.
Amerykańska organizacja Virginia Foundation for Healthy Youth już od lat prowadzi działania mające na celu ograniczanie spożycia papierosów wśród nieletnich oraz przedstawianie palenia jako nieatrakcyjne i szkodliwe dla zdrowia. Profilaktycznymi programami inicjowanymi przez nią obejmowanych jest rocznie 60 tysięcy uczniów, a produkowane przez nią antynikotynowe reklamy społeczne trafiają do setek tysięcy odbiorców.
Ostatnim, zrealizowanym w kwietniu br. przedsięwzięciem organizacji była kampania "YDOUTHINK", prezentująca serię spotów wideo uświadamiających konsekwencje jakie dla ludzi, zwierząt i środowiska niesie produkcja i palenie produktów tytoniowych:
Dla kotów wdychanie dymu papierosowego w mieszkaniu palacza grozi astmą, zjedzenie przez szczeniaka dwóch paczek papierosów może doprowadzić do jego śmierci, dzienna produkcja papierosów oznacza wycięcie z lasów 1,5 miliona drzew, natomiast w przypadku ludzi palenie papierosów pozbawia szansy na dłuższe cieszenie się bliską osobą – dym bardzo szybko zabija jej zapach.