Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Polacy coraz więcej wydają na żywność i napoje określane jako health & wellness. W 2009 roku wydatki na żywność dietetyczną i funkcjonalną wzrosły o 5%, a jak szacują eksperci, do roku 2012 zwiększą się o ponad 12%.
Wśród produktów z tej kategorii, cieszących się największym zainteresowaniem konsumentów należy m.in. żywność o obniżonej zawartości soli i tłuszczu (light), dla diabetyków, funkcjonalna, ekologiczna (bio) oraz produkty przygotowane z naturalnych składników. Kupujemy też więcej bakalii (w 2009 roku ich sprzedaż zwiększyła się o około 7%) i wody mineralnej (w 2009 roku jej sprzedaż wzrosła o około 10%).
W Polsce coraz więcej osób zainteresowanych jest prowadzeniem zdrowego stylu życia i świadomym odżywianiem. Potwierdzeniem tego jest coraz większe zapotrzebowanie na kluby fitness czy poradnie dietetyczne.
Według prognozy Euromonitor International w 2010 roku na żywność ekologiczną przeznaczymy 300 milionów złotych, czyli aż o 50% więcej niż w roku 2009.
Mimo dynamicznego rozwoju rynku health & wellness w Polsce, nasz kraj wciąż pozostaje pod tym względem w tyle za Europą Zachodnia oraz takimi krajami jak Węgry czy Czechy.