Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
W styczniu br. w Stanach Zjednoczonych ruszyła antyalkoholowa kampania "Broken Teens" ("Rozbici Nastolatkowie"), uświadamiająca o destrukcyjnym wpływie picia alkoholu na mózg.
Inicjatorem akcji jest MADD New Mexico, która jest największą na świecie organizacją wspierającą ofiary przestępstw, natomiast autorem plakatów i telewizyjnego spotu - agencja Esparza Advertising.
Skierowana głównie do ludzi młodych kampania ostrzega, że nadmierne picie alkoholu może prowadzić nie tylko do uzależnienia, ale także do bezpośredniego niszczenia mózgu.
Wiadomo, że alkohol bardzo szybko dociera do mózgu, niszcząc szare komórki, które już nigdy się nie zregenerują. Skutkiem częstego picia jest więc osłabiona pamięć. Co więcej, alkohol w dużych dawkach, szczególnie spożywanych w szybkim tempie i na pusty żołądek, bardzo często powoduje utratę świadomości i późniejszą niemożność przywołania szczegółów czy nawet całych epizodów z okresu odurzenia.
Dodatkowo, alkohol wpływa na te części mózgu, które odpowiadają za koordynację, kontrolę emocjonalną, myślenie, proces podejmowania decyzji oraz mowę.
Badania kliniczne dowodzą, że alkohol jest o wiele bardziej destrukcyjny dla młodzieży niż dla osób dorosłych, jako że mózg człowieka rozwija się do około 25 roku życia, a alkohol może przerwać tworzenie się nowych sieci w mózgu odpowiadających za uczenie się oraz pamięć. Nadużywanie procentowych trunków w młodzieńczym wieku może być więc przyczyną długotrwałych, a nawet nieodwracalnych uszkodzeń mózgu.
Hasła kampanii "Broken Teens" głoszą:
- "When you drink, the law isn't the only thing you're breaking" (Pijąc, łamiesz nie tylko prawo)
- "This isn't the only way - drinking causes brain damage" (To nie jedyny sposób – picie powoduje uszkodzenie mózgu)
- "Drinking can damage a lot more than just your reputation" (Picie może zniszczyć o wiele więcej niż tylko twoją reputację)