Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Sprzedaż piwa w Polsce systematycznie spada, w pierwszym półroczu br. konsumpcja tego napoju zmniejszyła się o 12,5%, w trzecim kwartale 2009 roku - o kolejne 5%.
Przyczyną tego, że Polacy mniej chętnie sięgają po ulubiony rodzaj alkoholu jest kryzys oraz wyższe ceny piwa, spowodowane podwyżkami akcyzy na alkohol.
90% krajowego rynku piwa należy do trzech największych producentów - Kopmanii Piwowarskiej, Grupy Żywiec i Carlsberg Polska. To właśnie oni najsilniej odczuli spadek popytu. Co ciekawe, nie dotknął on małych browarów produkujących piwa regionalne. W ciągu 10 miesięcy br. ich sprzedaż zwiększyła się o około 4%, a w trzecim kwartale br. wzrost ten wyniósł aż 22%. Obecnie największym producentem regionalnego piwa w Polsce jest Royal Unibrew Polska, posiadająca 4% udziałów piwnego rynku, które dzięki nowej marce Łomża wkrótce mogą być jeszcze większe.
Dobrą kondycję małych browarów, pomimo ogólnego spadku popytu na piwo, utrzymano dzięki strategii rzemieślniczej produkcji, w której liczą się wysoka jakość i oryginalność. Regionalni producenci przestali rywalizować z największymi markami i postawili na piwo wyróżniające się na tle międzynarodowych koncernów, np. ciemne, smakowe i niepasteryzowane.