Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

Nie będzie monitoringu w sklepach monopolowych

dodano: Piątek, 6 Listopad 2009, 8:34:49

Jakiś czas temu Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wystąpiła o nałożenie nakazu filmowania zakupów alkoholu w każdym miejscu jego sprzedaży, co miałoby utrudnić dostęp do niego osobom niepełnoletnim. Sejmowa komisja Przyjazne Państwo ostatecznie odrzuciła tę propozycję uznając, że taki przepis szkodziłby małym sklepom i ich klientom, natomiast nie rozwiązałby problemu z piciem wśród młodzieży.


 

 

 





Projekt zakładał filmowanie z dźwiękiem i w kolorze i nagrywanie na twardy dysk każdego procesu zakupu alkoholu. Zdaniem PARPA obecność kamer w sklepie sprawiłaby, że sprzedawcy częściej odmawialiby młodzieży chcącej kupić alkohol. Obowiązek legitymacji młodych klientów nie zawsze jest stosowany, w 2008 roku na 1500 cofniętych zezwoleń na sprzedaż alkoholu aż 240 odebrano z powodu sprzedaży alkoholu nieletnim.

 

 

 

 





Sejmowa komisja Przyjazne Państwo uznała jednak, że nakaz nagrywania transakcji sprzedaży trunków wiązałby się z nakładaniem kolejnych, niepotrzebnych, ogromnych kosztów na przedsiębiorców, zwłaszcza tych drobnych. Odpowideni sprzęt nagrywający kosztuje bowiem około 10 tysięcy zł. Tylko część sklepów, głównie duże sieci handlowe są już wyposażone w monitoring ze względów bezpieczeństwa.



 

 

 

 



Pomysł szczegółowego rejestrowania zakupów spotkał się też z krytyką obrońców praw człowieka i Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Ich zdaniem byłby on mocnym ograniczeniem wolności obywatelskich.

2013 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.