Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Ruszył ostatni etap finansowanej przez Komisję Europejską kampanii "HELP dla życia bez tytoniu".
Tym razem do zerwania z nałogiem nakłaniać będą postaci z filmów animowanych - Chuck, Skinny i Loona. Z inicjatywy Komisji Europejskiej powstał dwunasto-odcinkowy serial animowany "Helpersi", którego celem jest uświadomienie młodzieży zagrożeń związanych z paleniem tytoniu.
Pierwszy odcinek filmu dostępny jest w sieci od 15 października 2009, pod tym linkiem.
Serial przedstawia losy trzech superbohaterów, którzy usiłują uchronić palaczy i niepalących przed zgubnymi skutkami nikotynowego nałogu. Chuck, Skinny i Loona, w towarzystwie Tapasa - dziwoląga, który nie chce ich zostawić w spokoju, w każdym z półtoraminutowych odcinków poznają młodego człowieka, który potrzebuje pomocy: chce rzucić palenie, nie chce zaczynać albo cierpi z powodu biernego palenia. Bohaterowie jednoczą swe siły we wspólnej walce z nałogiem palenia papierosów.
Loona, była wychowawczyni na obozach młodzieżowych, to "helper prewencyjny". Jest byłą palaczką zwalczającą ten nałóg od chwili, gdy jej własna bezmyślność doprowadziła do tragedii wśród jej podopiecznych. Od tego wydarzenia jej motto brzmi: "Prewencja jest lepsza niż śmierć", a jej celem jest nakłonienie ludzi do rzucenia palenia.
Skinny, były koszykarz, to "helper pasywny". Ten flegmatyczny bohater znacznie podupadł na zdrowiu przez swoją uzależnioną od tytoniu dziewczynę. Jego motto brzmi: „Nie spiesz się rano, a po południu spiesz się powoli".
Chuck, były drwal, to "helper stopujący". Jako były palacz z poczuciem winy bardzo martwi się o zdrowie bliskich. W nakłanianiu innych do zerwania z nałogiem bywa porywczy i brutalny, jednak za jego wątpliwymi manierami kryje się serce tak wielkie, jak jego pięść. Działa według zasady: „Najpierw działaj, a dopiero potem główkuj...".
Maskotka Tapas to bezpłciowy wybryk natury, który mimo, że jest bezużyteczny, to nie odstępuje pozostałych nawet na krok. Jego motto brzmi: „Nic nie szkodzi, gdy sobie szkodzisz".
Tegoroczna edycja kampanii skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, dlatego by przyciągnąć ich uwagę podpowiedzi animowanych bohaterów będą często absurdalne, śmieszne i niestandardowe.
Kampania "HELP dla życia bez tytoniu" trwa od 2005 roku. Pierwszy jej etap (realizowany w latach 2005-2008) opatrzony był hasłem "Palenie to absurd". Akcja przekonywała, że palenie jest nie tylko zagrożeniem dla zdrowia, ale także wyszło z mody. Motywem przewodnim drugiego etapu kampanii, rozpoczętego w 2009 roku jest pytanie "Jaka jest Twoja wskazówka?".