Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

„Alko-Casco - Alkomat w każdym aucie”

dodano: Piątek, 16 Październik 2009, 12:13:22

W październiku rozpoczyna się druga edycja kampanii społecznej „Alko-Casco - Alkomat w każdym aucie” zainicjowanej przez producenta wódki Soplica.


 

 

 

 


Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem nieświadomie nietrzeźwych kierowców, a także popularyzacja alkomatu, narzędzia, które określi zawartość alkoholu w organizmie w momencie, gdy nie jesteśmy pewni, czy możemy już siadać za kierownicą. Tegoroczna edycja kampanii koncentruje się na młodych kierowcach.
 

 

 

 




W kampanii biorą udział Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego, krajowy duszpasterz kierowców - ks. dr Marian Midura, a także wybrane wojewódzkie komendy policji, które przyłączą się do akcji poprzez rozdawanie kierowcom alkomatów.

 

 

 

 



Za wiele wypadków drogowych odpowiada syndrom tzw. „nieświadomie nietrzeźwego kierowcy”. Dotyczy on osób, które decydują się na prowadzenie pojazdu błędnie sądząc, że upłynęło już wystarczająco dużo czasu od momentu spożycia alkoholu. Tym samym stanowią oni nieświadome zagrożenie dla siebie samych, swoich pasażerów oraz innych użytkowników dróg.

 

 

 

 



Zlecone przez markę Soplica badanie wykazało, iż 20% (około 4 mln) kierowców pijących alkohol przynajmniej raz w miesiącu zdarzyło się prowadzić samochód mimo braku pewności, czy są trzeźwi. Zjawisko to dotyczy zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Ponadto aż 70% kierowców ma błędne zdanie na temat metabolizowania się alkoholu w organizmie, a wielu z nich nie wie też jaki jest dopuszczalny przez prawo drogowe poziom alkoholu w organizmie.

 

 

 

 




Według danych zabranych przez Komendę Główną Policji w 2008 roku zatrzymano blisko 25 tysięcy kierowców mających od 0,2 do 0,5 alkoholu w organizmie.

 

 

 

 



Podczas ubiegłorocznych działań dzięki współpracy z policją oraz Autostradą Wielkopolską rozdano 15 000 alkomatów, 100 000 ulotek edukacyjnych, a także przeprowadzono szerokie badania wśród kierowców.

 

 

 

 



W tegorocznej edycji akcji „Alko-Casco - Alkomat w każdym aucie” zwrócono uwagę na młodych kierowców, którzy często mają błędne przeświadczenie odnośnie własnych umiejętności, oceny ryzyka sytuacji i zachowania po spożyciu alkoholu. Marka soplica - oganizator akcji zaprosił do współpracy Krajowego Duszpasterza Kierowców - ks. dr Mariana Midurę oraz Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego.
 

 

 

 




W ramach kampanii WORDY z Poznania, Gdańska, Katowic, Warszawy, Gdańska, Katowic, Kielc i Opola przekażą świeżo upieczonym kierowcom materiały edukacyjne oraz alkomaty.
 

 

 

 

 



Ponadto księża z parafii w Warszawie, Radomiu, Tarnowie, Wrocławiu, Olsztynku, Katowicach, Gdyni, Bydgoszczy, Lublinie i Poznaniu będą informować o kampanii podczas mszy świętych 25 października i rozdawać alkomaty wiernym.

 

 

 

 

 


Dodatkowo, podczas rutynowych policyjnych kontroli drogowych w ręce kierowców w wybranych miastach trafią ponad 18 000 alkomatów oraz materiałów edukacyjnych.

2072 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.