Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
"Czy wiesz ile naprawdę wydajesz na papierosy?" - to hasło najnowszej, antynikotynowej kampanii pt."Tabaconomia", przeprowadzonej w Brazylii pod koniec tegorocznych wakacji. Autorem kreacji, które zyskały uznanie w branżowych konkursach jest agencja MASTER COMUNICACAO.
Celem autorów kampani było uzmysłowienie palaczom, jak wielkie koszty wiążą się z ich nałogiem. Na stronie internetowej tabaconomia.com.br udostępniono im specjalny kalkulator, który pozwala na obliczenie kwoty przeznaczanej na zakup papierosów w skali roku. Dodatkową funkcją jest mozliwość przeliczenia uzyskanej sumy na inne materialne dobra.
I tak np. osoba wypalająca dwie paczki papierosów marki Marlboro każdego dnia w ciągu dziesięciu lat "puszcza z dymem" nowy, dobrej klasy samochód.
Co ciekawe, skupienie się na ekonomicznych kosztach nałogu palenia papierosów do wielu osób przemawia znacznie skuteczniej niż informowanie o jego zgubych konsekwencjach dla zdrowia.