Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Firma GfK Polonia na podstawie najnowszego sondażu dotyczącego zwyczajów żywieniowych Polaków wyodrębniła pięć głównych grup konsumenckich:
- „rodzinni tradycjonaliści”, którzy stanowią 23% społeczeństwa, posiłki sa dla nich okazją do spędzenia czasu z rodziną, najczęściej sami gotują i pieką
- konsumenci „świadomi, zgodni z trendami”, którzy stanowią 21% społeczeństwa, jedząc mniej mięsa, lubiący mrożonki, ograniczający kalorie, wśród nich są np. wegetarianie
- grupa „nieustająco głodnych” konsumentów, stanowiących 20% ogółu, są to głównie mężczyźni stanu wolnego, z wykształceniem podstawowym lub średnim, także studenci i uczniowie, zazwyczaj zamieszkujący małe miasta i wsie, jedzący często i to, co im smakuje, bez względu na wartość odżywczą i kalorie, lubiący fast foody, ale najrzadziej ze wszystkich grup stołujący się poza domem, natomiast dla gości nabywający produkty, których nie kupują na co dzień
- grupa „hedonistów”, do których zalicza się 19% społeczeństwa, są to głównie mężczyźni, często mający już własne rodziny, o stosunkowo wysokich dochodach, regularnie palący papierosy i pijący alkohol, miłośnicy potraw mięsnych i fast foodu
- „troskliwe żony emerytów”, stanowiące 14% społeczeństwa, są to głównie zamężne kobiety, posiadające wykształcenie średnie i wyższe, mieszkające w miastach, preferujące zdrową i polską żywność, zwracające uwagę na konserwanty, unikające wysokokalorycznych produktów i fast foodów, prowadzące aktywny tryb życia