Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Już wkrótce Rada Ministrów rozpocznie pracę nad nowelizacją ustawy o grach losowych, według której reklama wybranych gier będzie w Polsce zakazana.
Nie będzie można propagować zalet gier cylindrycznych, kości, kart pokera, automatów, a także zakładów bukmacherskich, gdyż w tych przypadkach dozwolona będzie jedynie reklama nazw firm zajmujących się działalnością tego typu.
Kolejny zapis w projekcie zwiększy uprawnienia Służby Celnej, która od 1 stycznia br. nadzoruje rynek gier losowych. Być może pozwoli to na skuteczniejsze ściganie nielegalnego hazardu, zwłaszcza internetowego. Do tej pory walka z nim była znacznie utrudniona, gdyż organizujące go firmy omijały przepisy, lokując serwery w innych krajach i reklamując swoje usługi na podczas imprez sportowych.
Według szacunków, w Polsce jest już około 400 000 aktywnych internetowych graczy, którzy pozostają bezkarn pomimo, że łamią prawo. Obroty w tej kategorii mogą z kolei sięgać od 1/4 do ponad 1/2 wartości rynku legalnego handlu.
Nowelizacja ustawy ma także wprowadzić 10% dopłaty o wygranych w kasynach, na wyścigach konnych, loteriach bingo oraz grach audiotele, które zasilą rozwój sportu i turystyki w naszym kraju. Legalne kasyna i zakładu bukmacherskie obwiają się jednak, że część graczy przejdzie z tego powodu do szarej, internetowej strefy. Po obserwowanym w ostatnich latach, gwałtownym rozwoju zgodnego z prawem hazardu, może teraz nastapić załamanie się tej branży i spadek dochodów.