Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Amerykański Departament Transportu w połowie grudnia br. zainicjował akcję "Buzzed Driving is Drunk Driving", której celem jest uświadomienie kierowcom, że jazda samochodem po spożyciu alkoholu lub po zażyciu narkotyków jest równie niebezpieczna i w obu przypadkach może prowadzić do tragicznych skutków.
W odbiorze społecznym prowadzenie auta pod wpływem narkotyków nie jest tak groźne i potępiane, jak jest to w przypadku alkoholu. Tymczasem skutki kierowania samochodem w stanie nietrzeźwości alkoholowej i narkotykowej są identyczne, a coraz więcej wypadków drogowych powodowanych jest przez będących pod wpływem działania narkotyków kierowców.
W 2007 roku prowadzenie pojazdu pod wpływem środków psychoaktywnych zabiło w USA ogółem prawie 13 000 ludzi. Oznacza to, że z tego powodu co każde 40 minut ginie jeden człowiek.
Temat narkotyków jest stosunkowo nowy w działaniach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Kampania zrealizowana przez agencje Ad Council oraz agencję Mullen będzie ostrzegać kierowców zwłaszcza w okresie przełomu roku oraz karnawału, aż do końca lutego 2009 r. Obejmie spoty telewizyjne, reklamy radiowe, billbaordy i plakaty.