Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Niedawno brazylijskie stowarzyszenie Anonimowych Alkoholików zainicjowało kampanię społeczną pod hasłem "Zrelaksuj się, bez powrotu do nałogu".
Jej celem było przekonanie odbiorców do zabawy przy rozsądnych "poziomach wyskokowych", ale także do walki z samym nałogiem alkoholowym.
Zastanawiać może sposób kreacji kampanii - przygotowane na jej potrzeby plakaty stylizowane są na materiały kampanii reklamowych trzech dużych marek alkoholi: Jacka Danielsa, Heinekena i Absoluta. Zachęcają do udziału w ciekawych wydarzeniach, takich jak koncert ulubionej grupy, weekend na plaży czy happy hour z kolegami z pracy. Sugerują, że okazji do zabawy przy alkoholu jest mnóstwo.
Przesłanie samej kampanii jest prawie niezauważalne, napisane małą czcionką: "Zrelaksuj się, bez powrotu do nałogu". Czy taki kontrast formy i treści skutecznie skłonił odbiorców do reflaksji na temat picia?