Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Tuż przed nadchodzącym długim weekendem majowym rusza kolejna edycja kampanii "Piłeś? Nie jedź!", zwracająca uwagę na negatywne konsekwencje prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu.
Jej organizatorem jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS). Partnerami akcji są: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, Fundacja „Krzyś” oraz koncern paliwowy BP.
Kampania realizowana będzie poprzez emisję spotów reklamowych w telewizji TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Style i TVN Meteo, przed seansami filmowymi w Multikinach w całej Polsce, a także na ekranach LCD znajdujących się na uczelniach wyższych oraz w środkach komunikacji miejskiej. Ponadto ulotki przestrzegające przed konsekwencjami prowadzenia po alkoholu będą rozdawane kierowcom podczas zakupu napojów alkoholowych na stacjach benzynowych sieci BP.
Wzmożone kontrole drogowe w całym kraju zapowiada także współpracująca z organizatorami kampanii Policja.
Celem wymienionych działań jest uczulanie kierowców i całego społeczeństwa na zagrożenia, jakie stanowią nietrzeźwe osoby decydujące się na prowadzenie pojazdów. Podczas długiego weekendu majowego ruch na drogach będzie wzmożony, co sprzyja też wypadkom i zwiększonej brawurze kierowców, w tym prowadzeniu pojazdów po alkoholu. Autorzy kampanii uświadamiają, że spożycie procentowych trunków nawet w niewielkiej ilości może znacznie obniżyć naszą sprawność psychomotoryczną, dlatego poprzez hasło: "Piłeś? Nie jedź!" promują całkowitą abstynencję wśród kierowców.