Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
W ubiegłym tygodniu w Warszawie organizacja UNICEF Polska przeprowadziła nietypową akcję pt "Dzień Dobrej Kanapki".
W jej ramach dostawcy fikcyjnej firmy cateringowej sprzedawali pracownikom warszawskich korporacji drugie śniadanie, w bardzo konkurencyjnej cenie. Oferowane przez nich kanapki, w momencie rozpakowywania, okazywały się niejadalnymi imitacjami, wewnątrz których znajdowało się przesłanie: „Głodny i zawiedziony? Tak samo czują się miliony dzieci w Rogu Afryki. Codziennie. Przekazując UNICEF drobne, które wydajesz na kanapki, możesz uratować im życie”.
Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem niedożywionych dzieci w Rogu Afryki, potrzebujących natychmiastowej pomocy. Wśród nich panuje największa od 20 lat klęska głodu.
Happeningowi w warszawskich biurach towarzyszyła także akcja internetowa. Chętni mogli wesprzeć działania UNICEF, przesyłając do znajomych na serwisach społecznościowych Facebook, NK, Twitter i Blip wirtualną kanapkę.
Istnieje też możliwość finansowego wsparcia akcji i pomoc głodującym dzieciom w Rogu Afryki - wpłaty dokonać można za pośrednictwem stony internetowej UNICEF-u.