Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
"Narkotyki to więzienie. Uwolnij się" - to hasło kampanii społecznej przeprowadzonej ostatnio w Angoli.
Antynarkotykowy przekaz umieszczono na przezroczystych naklejkach z nadrukiem imitującym porcje narkotyku przygotowane do zażycia. Rozmieszczono je w toaletach miejsc uczęszczanych przez młodych ludzi – w barach i dyskotekach.
"Narkotykowe kreski” ułożono w sposób, w jaki więźniowie odliczają dni, które pozostają im do końca odsiadki. Ilustruje on główny przekaz głoszący "Narkotyki to więzienie. Uwolnij się".
Najbardziej podatni na uzależnienie od substancji psychoaktywnych są młodzi ludzie. Jest to równocześnie grupa, do której najtrudniej trafić z przesłaniem o szkodliwości ich brania, a także o konsekwencjach karnych, które z tego wynikają.
Istotnym elementem kampanii "Narkotyki to więzienie. Uwolnij się" było zaskoczenie odbiorców. Młodzież często przebywa w miejscach, gdzie narażona jest na liczne propozycje zakupu lub zażycia narkotyku. Nadawca kampanii - Stowarzyszenie Młodych Angolczyków dla Integracji I Postępu ostrzega ją za jej pośrednictwem przed konsekwencjami takiego działania.