Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
To hasło edukacyjnej kampanii antynikotynowej „Gut feelings” ("Przeczucia") zrealizowanej ostatnio przez Departament Zdrowia Vermont w USA we współpracy z antynikotynową, młodzieżową organizacją pozarządową OVX (Our Voices Xposed).
Akcja skierowana jest do 14-17-letnich mieszkańców amerykańskiego stanu, którzy już eksperymentują z paleniem, ale jeszcze nie są zdeklarowanymi palaczami. Jej celem jest przekonanie ich do rzucenia palenia, zanim staną się nałogowcami.
Głównymi bohaterami pół-minutowych, stylizowanych na sitcom spotów pt. „Taco” i „Ogórki kiszone” są części ludzkiego ciała - Płuca, Mózg i Żołądek. Gdy Mózg napełnia się papierosowym dymem, Żołądkowi zbiera się na wymioty, a Płucom brakuje świeżego powietrza. Organy zdecydowanie nie lubią nikotyny, arszeniku, amoniaku, formaldehydu, cyjanku i innych toksyn zawartych w papierosach... Żołądek lubi dobrze zjeść, Mózg wręcz przepada za rozwiązywaniem łamigłówek, a dla Płuc najlepsze jest świeże powietrze. Wszystkie organy lubią natomiast pikle i meksykańskie tacos.
Pamiętaj więc: Ty masz wnętrzności. One mają uczucia. Jeśli kiedykolwiek próbowałeś palić, przestań zanim się wciągniesz!
Spoty telewizyjne emitowano w całych Stanach Zjednoczonych i w lokalnych kinach.
Na stronie kampanii zamieszczono humorystyczne biogramy organów. Ponadto, w ramach kampanii do młodzieży trafiły darmowe gadżety: nalepki, muzyka mp3, tapety na komputer i breloczki.