Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
13 października obchodzony jest Europejski Dzień Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W ramach jego obchodów w Olsztynie rozpocznie się kampania informacyjna pod hasłem „Piłeś? Nie jedź!”, która potrwa do 15 listopada 2008. Olsztyn to pierwsze polskie miasto, które zostało objęte takim zintegrowanym programem przeciwko pijanym kierowcom.
Kampania ma charakter pilotażowy, jest efektem współpracy sektora rządowego, biznesowego i pozarządowego i częścią międzynarodowej kampanii prowadzonej przez organizację Global Road Safety Partnership (GRSP) z siedzibą w Genewie.
Oprócz przekazów reklamowych, których wykonawcą jest Fabryka Komunikacji Społecznej, akcja obejmuje również programy społeczne, takie jak akcje w klubach i dyskotekach oraz wzmożone kontrole drogowe, badające trzeźwość kierowców.
Do przedsięwzięcia włączyła się także firma Michelin Polska S.A. oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie i Polski Przemysł Spirytusowy.
Przygotowano animacje edukacyjne promujące alternatywne możliwości bezpiecznego powrotu do domu oraz szkolenia dla osób pracujących w punktach, gdzie sprzedawany jest alkohol.
Głównymi odbiorcami przekazu są młodzi kierowcy w przedziale wiekowym między 18 a 30 rokiem życia. Jak pokazują statystyki, to właśnie oni stanowią grupę najwyższego ryzyka. Brawura oraz brak wyobraźni w połączeniu z alkoholem to częste przyczyny wypadków samochodowych.
Patronat nad akcją objął dziennik „Rzeczpospolita”, TVP Olsztyn oraz „Gazeta Olsztyńska”.