Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Ruszyła listopadowa odsłona akcji "Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą" z serii akcji "Drogi Zaufania", w której twórcy skupili się na dramatach nie ofiar, a sprawców wypadków drogowych.
Kampania ma charakter paradokumentalny, spoty telewizyjne i radiowe przedstawiają prawdziwą historię sprawcy wypadku drogowego - 30-letniego Pawła, który w wypadku samochodowym zabił kolegę. Jest on narratorem przekazu, opowiada, jak zmieniło się jego życie po tym, gdy spowodował tragiczny w skutkach wypadek drogowy: „Samochód zmasakrowany, połamane kończyny, zmiażdżona stopa. Najgorsza rzecz to na każdej sprawie patrzenie na matkę tego chłopaka. Ona powiedziała, żebym skończył jak jej syn”.
Celem nadawcy kampanii - Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest pokazanie, że życie z piętnem drogowego zabójcy oznacza osamotnienie, ostracyzm towarzyski, problemy z pracą, nierzadko kary więzienia. To również olbrzymie obciążenie psychiczne z depresją, nałogami i próbami samobójczymi włącznie.
Reklamy akcji "Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą" pokazują, że przecenianie własnych możliwości i pozornie błahe przewinienia, np. siadanie za kierownicę po spożyciu nawet niewielkiej ilości alkoholu skutkować mogą osobistym dramatem.
Spoty od początku listopada pojawiają się w TVP, TVN, Polsacie, oraz rozgłośniach grup Eurozet, RMF FM, TIME i Audytorium 17.