Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
8 kwietnia w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki oficjalnie inaugurowano trzecią edycję Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego dla Młodzieży pt. „Mam haka na raka”.
Jego celem jest umiejętne zaangażowanie młodzieży szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową.
Organiztorzy akcji chcą w ten sposób przyczynić się do wykształcenia w polskim społeczeństwie postaw prozdrowotnych, a także zmienić nastawienie Polaków wobec chorób nowotworowych. Zamiast uciekać od problemu, społeczeństwo powinno zapobiegać nowotwrom poprzez odpowiednią profilaktykę.
W ramach programu młodzież angażuje się w działania lokalne oraz opracowuje w grupach projekt kampanii społecznej, która ma edukować i zachęcać innych do dbania o własne zdrowie oraz regularnego korzystania z badań profilaktycznych w kierunku chorób nowotworowych.
Hasłem drugiej edycji jest rak prostaty.
Pierwszy etap konkursu opierał się głównie na udziale w spotkaniach edukacyjnych nt. onkologii oraz działaniach na rzecz wzrostu świadomości w społeczności lokalnej. Biorąca udział w konkursie młodzież wzięła udział w warsztatach kreatywnych obejujących wykłady z zakresu tworzenia kampanii społecznych oraz dotyczących wiedzy medycznej na temat choroby.
Na zakończenie warsztatów, oficjalnie ogłoszony został konkurs na brief kreatywny. Uczestnicy do 26 kwietnia br. mogą zgłaszać swoje projekty, poprzez zamieszczenie ich na stronie programu www.mamhakanaraka.pl.
W ubiegłorocznej edycji konkursu przystąpiło do niego aż 651 zespołów, zrzeszających 3200 uczniów. Zaprojektowana przez zwycięski zespół kampania "Nie pakuj się do trumny – zrób cytologię" zyskała tytuł Kampanii Społecznej roku 2008 w kategorii "Kampanie firm" podczas organizowanego przez Fundację Komunikacji Społecznej konkursu.