Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie
"Strategia pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym i rodzinnym"
dodano: Piątek, 19 Luty 2010, 11:06:24

W dniach 6-8 marca br. ETOH Fundacja Rozwoju Profilaktyki, Edukacji i Terapii Problemów Alkoholowych organizuje szkolenie pt. "Strategia pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym i rodzinnym".

 

 

 

 


Przeznaczone jest ono dla pedagogów i psychologów szkolnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz innych placówek zajmujących się pomocą dziecku i rodzinie.
 

 

 

 



Szkolenie ma na celu rozwijanie kompetencji w zakresie pracy z dzieckiem, które przejawia zaburzenia zachowania, a także rozwijanie umiejętności współpracy ze środowiskiem szkolnym w rozwiązywaniu problemów takich uczniów.


 

 

 

 


Uczestnicy spotkania zapoznają się z konkretnymi metodami diagnozy problemowych sytuacji oraz sposobami budowania dla nich strategii korygujących.

 

 

 

 


Szkolenie składa się z dwóch części:
 

 

 

 



1) Budowanie strategii pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania w środowisku szkolnym i rodzinnym.
 

 

 

 



W zakresie tej części poruszane będą następujące tematy:
 

 

 



- Systemowa analiza przypadku ucznia przejawiającego zaburzenia zachowania.


- Analiza sytuacji rodzinnej dziecka- określenie sytuacji urazowych.


- Analiza relacji wychowawcy z dzieckiem i klasą.


- Budowanie strategii korygujących dla dziecka.


- Diagnoza zaburzonych zachowań.


- Zaburzenia zachowania- kryteria diagnostyczne, postępowanie diagnostyczne.


- Różnicowanie zaburzeń zachowania uwarunkowanych urazami emocjonalnymi oraz zaburzeń uwarunkowanych biologicznie.


- Zaburzenia zachowania a realizacja zadań rozwojowych.


- Zaburzenia zachowania a proces socjalizacji dziecka.


- Różnicowanie zaburzeń zachowania warunkowanych urazami emocjonalnymi oraz zaburzeń procesu socjalizacji.

 

 




2) Współpraca z nauczycielami w budowaniu strategii dla ucznia. Moderowanie pracy zespołu wychowawczego.
 

 

 

 



W zakresie tej części poruszane będą następujące tematy:

 

 

 




- Szkoła jako system. Zdolność systemu wychowawczego do korygowania zaburzeń zachowania u dzieci. Funkcjonalność  i dysfunkcje systemu szkolnego.


- Relacja współpracy- obszary kompetencji obu stron, obszar współpracy, zasady współpracy.


- Role przyjmowane w relacji z nauczycielami: superwizor, konsultant, ekspert, moderator, animator.


- Opór w relacji współpracy, źródła oporu i konstruktywne strategie reagowania.


- Moderowanie pracy zespołu wychowawczego przy zastosowaniu metody systemowej analizy przypadku dziecka. (warsztat).


- Zasady współpracy w zespole.


- Rola moderatora pracy zespołu.


- Ćwiczenia umiejętności prowadzenia zespołu.

 

 



Szkolenie obejmuje 24 godziny dydaktyczne. Odbędzie się w siedzibie Fundacji ETOH, przy ul. Mszczonowskiej 6 w Warszawie.
 

 

 


Koszt udziału w szkoleniu wynosi 420,00 zł ( koszty dydaktyki, materiałów edukacyjnych, serwis kawowy oraz obiad każdego dnia) lub 620,00 zł (jw. plus śniadania, kolacje, noclegi).

 

 

 


Zgłoszenia (na załączonym formularzu) przyjmowane są do 15 lutego 2010 br.

 

 

 



Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Centrum Edukacyjnego Profilaktyki Problemowej Fundacji ETOH:
 

 

 



- tel. (022) 836-80-80, 877-79-04 wew. 34

 

 




- e-mail: profilaktyka@etoh.edu.pl

1732 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.